Зірковий міст з’єднує Магелланові хмари

9 февраля 2017, 23:37

Зірковий міст з’єднує Магелланові хмари

За дослідженнями, опублікованими в журналі «Monthly Notices», Велика та Мала Магелланові хмари є найбільшими та найвідомішими карликовими галактиками, які знаходяться на орбіті Чумацького Шляху та з’єднані довгим зірковим мостом, якому вже 43 мільйони світлових років.

Велику та Малу Магелланові хмари можна побачити неозброєним оком у південній півкулі. Відомо, що вони живуть близько 160, 000 світлових років та знаходяться на відстані 210, 000 світлових років від нас.

Можна припускати, що Магелланові хмари існують вже досить довгий час, але астрономи лише недавно отримали можливість дослідити їхні особливість.

Вчених задаються питанням, чи утворення Магелланових хмар відповідає теорії формування галактик?

Отже, міжнародна команда астрономів під керівництвом вчених Кембриджського університету віднайшла факти, які могли б допомогти знайти відповідь на запитання та повністю зосередила увагу навколо Магелланових хмар. Також, вони використали дані для виявлення змінної зірки «RR Ліри».

Можна вважати, що ці зірки були з перших днів існування Магелланових хмар.

RR Ліри були виявлені космічним телескопом «Gaia» для спостереження за Великою Магеллановою хмарою.

Виявлено, що Велика Магелланова хмара має незначну освітленість. Відстань зірок від неї має становити набагато більше, ніж раніше думали вчені. Це може бути десята частина Чумацького Шляху.

Шкода, що важко спостерігати за супутниковими орбітами, адже рух об’єктів в небі становить десь хвилину.

Але слід зазначити, що астрономи виявили зоряний потік.

Зоряний потік виникає карликова галактика або скупчення зірок відчувають припливно-відпливні сили об’єкту, навколо якого вони обертаються.

Існує два припливно-відпливні напрямки: до і від об‘єкту. Відповідно, утворюються дві невеликі області, де гравітаційна тяга врівноважується внаслідок сили тяжіння цього самого об‘єкта.

Зірки, які знаходяться в цій області можуть покинути супутник та почати обертатися навколо об‘єкта. Після відходження від супутника, зірка залишає слід, який випромінює світло.

Василь Белокуров говорить: «Ми могли вважати, що існує зірковий потік навколо Магелланових хмар, але ніколи цього не бачили».

«Визначивши розташування RR Ліри, ми побачили вузький міст, який поєднував хмари».

Вчені вважають, що хоча б частина такого мосту складається із зірок, які не належать Великій та Малій Магеллановим хмарам.