Гравітаційні хвилі існували у ранньому Всесвіті

16 февраля 2017, 22:24

Гравітаційні хвилі існували у ранньому Всесвіті

Команда фізиків із Швейцарії виявила, що у ранньому Всесвіті існували сильні локалізовані коливання полів. Вони вважають, що це були гравітаційні хвилі.

Хоча й Ейнштейн прогнозував існування гравітаційних хвиль, але до осені 2015р. їхнє існування не було доведено, допоки лазерно-інтерферометрична гравітаційно-хвильова обсерваторія не помітила хвилі, які виникли в результаті об’єднання 2-ох чорних дір.

Гравітаційні хвилі не схожі на інші відомі хвилі. Рухаючись по Всесвіту, вони стискають та розтягують просторово-часовий континуум(простір). Іншими словами, вони змінюють форму самого простору.

Слід підкреслити , що гравітаційні хвилі можна буде виміряти лиш тоді, коли їхня маса досягне певних розмірів, як, наприклад, у випадку з чорними дірами.

Звичайно, гравітаційні хвилі не лише надають інформацію про такі основні астрономічні явища, але й складатимуть уявлення про те, як саме формувався Всесвіт.

Щоб дізнатися про початкову стадію розвитку Всесвіту, професор С. Антуш та його колеги із університету у Швейцарії проводять дослідження фону гравітаційних хвиль.
Цей фон складається з багатьох гравітаційних хвиль, які перехрещуються один з одним, при цьому отримуючи широкий спектр частот.

Професор Антуш зазначає: «Після «великого вибуху» Всесвіт, який існує сьогодні, був малим, тісним та гарячим. Це скоріше нагадувало футбольний м’яч».
«Весь Всесвіт займав малесенький простір та був надзвичайно непостійним».

«Сучасна космологія пояснює, що в той час у Всесвіті існували різні частки, які об’єднувалися в поле».

Ці частинки проходили через сильні коливання, які теж мали певні особливості.

Такі коливання вчені називають постійними хвилями, які ще називають «oscillons».

Хоча осцилони вже давно перестали існувати, гравітаційні хвили існують і зараз. Ми можемо використовувати їх, щоб заглянути в минуле на початкові етапи Всесвіту.
За допомогою моделювання, фізики змогли розрахувати форму сигналу осцилонів.

Він виглядає як яскраво виражена найвища точка широкого спектру гравітаційних хвиль.

Професор Антуш додає: «Ми не могли подумати, що наші розрахунки справді допоможуть виробити такий сильний сигнали з певною частотою».

«Зараз, ми знаходимось на другому етапі доведення існування сигналу за допомогою датчиків».

Результати дослідження були описані в науковому журналі від 6 січня 2017 р.