Як пов’язані жирна їжа та порушення метаболізму?

17 февраля 2017, 19:33

Як пов’язані жирна їжа та порушення метаболізму?

Поняття «зайва вага» та «діабет» часто асоціюється з неправильним харчуванням та споживанням надмірної кількості жирної їжі. Німецькі вчені виявили, що навіть нечасте споживання пальмової олії знижує можливість організму виділяти інсулін та викликає збільшення жирових відкладень та порушення метаболізму печінки. Результати досліджень надають інформацію про зміни в метаболізмі, які можуть призвести до стеатозу печінки у людей із зайвою вагою та цукровим діабетом.

В науковому журналі , німецькі дослідники та їхні колеги з Португалії опублікували нове дослідження, в якому приймали участь здорові, стрункі чоловіки, які в ході експерименту вживали пальмову олію або склянку чистої води. Пальмова олія містила однакову кількість жирів як і два чизбургери з беконом, велика порція картоплі фрі або дві піци із салямі. Вчені показали, що такий високий відсоток жиру був достатнім для послаблення дії інсуліну та нарощення жиру в печінці. Слід зазначити, що відбувалося і порушення метаболізму печінки. Таке захворювання ще називають «метаболічним синдромом» та пов’язують з розвитком цукрового діабету і серйозними хворобами печінки.

Німецький професор М. Роден говорить: «Несподіваним фактом було те, що одна порція пальмової олії однаково швидко впливає на печінку здорової людини, як і високий відсоток жирів, який потрапляє до організму із шкідливою їжею, відповідно знижуючи вироблення інсуліну».

«Метою нашого дослідження є спостереження за метаболізмом печінки за допомогою неінвазивних технологій, а саме за допомогою магнітно-резонансної спектроскопії. Це дає можливість спостерігати за відкладенням цукру, жиру та енергетичним метаболізмом. Завдяки новим методам, дослідники впевнилися, що вживання пальмової олії викликає порушення метаболізму та впливає на м’язи, печінку та жирові тканини. Відповідно, зниження інсуліну стає причиною підвищення рівня глюкози в особин, які моють хворобу цукрового діабету. Крім того, збільшення жирової тканини призводить до вивільнення жиру в кров та виникненню захворювань печінки.

Команда професора Родена вважає, що здорові люди мають генетичну особливість впливати на вплив жирної їжі на метаболізм.